اخبار کوتاه نفت و انرژی

نوسازي و بازسازي اسكله آذرپاد در دستور كار شركت پايانه‌هاي نفتي
مديرعامل شركت پايانه‌هاي نفتي ايران از برنامه اين شركت براي نوسازي و بازسازي اسكله آذرپاد خبر داد و گفت: اين اقدام در ادامه برنامه‌هاي اين شركت براي حفظ و ارتقاي زيرساخت‌هاي صادرات نفت كشور اجرايي مي‌شود.به گزارش شانا، سيدپيروز موسوي در جمع ناخدايان يدك‌كش‌ها و كاركنان ايمني پايانه نفتي خارك، درباره برنامه افزايش ظرفيت‌هاي عملياتي زيرساخت‌هاي صادراتي نفت خام در شركت پايانه‌هاي نفتي گفت:‌پروژه‌هاي خوبي را به اين منظور طراحي و اجرا كرده‌ايم و برنامه‌هايي را نيز براي اجرا در دستور كار داريم.وي ايمني، دقت، چابكي و سرعت را از شاخص‌هاي مهم كاري در پايانه نفتي خارك اعلام كرد و افزود: هم اكنون مشتري‌هاي بين‌المللي نفت خام ايران اين پايانه نفتي را تحسين مي‌كنند.موسوي با بيان اين‌كه اسكله‌ها و پهلوگاه‌ها ويترين پايانه‌هاي نفتي ايران هستند، ادامه داد: وقتي نفتكش‌ها كه مشتريان بين‌المللي به شمار مي‌روند، به پايانه‌هاي صادرات نفت ايران مي‌آيند بايد شاهد تجهيزات و اسكله‌هاي روزآمد باشند.به گفته اين مقام مسئول، به دليل رعايت معيارهاي لازم، پايانه نفتي خارك در پايانه‌هاي منطقه و حتي جهان جايگاه ويژه‌اي يافته است و امسال هم برنامه نوسازي و بازسازي اسكله آذرپاد در دستور كار شركت پايانه‌هاي نفتي قرار مي‌گيرد.
قيمت حامل‌هاي انرژي بايد متناسب با قدرت خريد مردم افزايش يابد
سخنگوي كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين‌كه افزايش قيمت‌ها در قالب لايحه بودجه به مصوبه‌ و مجوز مجلس نياز دارد، گفت: قيمت حامل‌هاي انرژي بايد متناسب با قدرت خريد مردم افزايش يابد.به نقل از خانه ملت، اسدالله قره خاني با اشاره به اين‌كه افزايش قيمت بنزين و ديگر حامل‌هاي انرژي بايد متناسب با قدرت خريد مردم افزايش يابد، گفت: هرگونه افزايش قيمت بنزين و گازوئيل بايد در قانون بودجه پيش بيني شود و افزايش قيمت‌ها در قالب لايحه بودجه به مصوبه‌ و مجوز مجلس نياز دارد. سخنگوي كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي، با بيان اين‌كه اصل تثبيت قيمت براي حامل‌هاي انرژي منطقي نيست، افزود: اين سياست در گذشته ضربه‌هايي به پيكره شركت‌ها وارد كرد كه خسارت‌هاي آن در شرايط كنوني قابل مشاهده است.احمد مرادي نيز با بيان اين‌كه ارتباطي بين ايمن‌سازي جاده‌ها و لزوم افزايش قيمت سوخت وجود ندارد، گفت: قيمت سوخت تاثيري در ايمني جاده‌ها ندارد، البته مصرف بهينه و مديريت سوخت بايد در دستور كار قرار گيرد، اما تنها راه مديريت مصرف سوخت افزايش قيمت آن نيست، بلكه راه آن فرهنگ‌سازي براي كاهش تردد با وسايل شخصي و گسترش وسايل نقليه عمومي است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *